Przyjaciele Zippiego

zippi logo

Szanowni Rodzice i Opiekunowie, Mamo, Tato, Babciu, Dziadku!

W bieżącym roku szkolnym w naszej placówce był realizowany program promujący zdrowie i dobre samopoczucie dzieci. Nazywa się „Przyjaciele Zippiego”. Jest adresowany do dzieci w wieku 5-9 lat i ma na celu jak najlepsze przygotowanie dzieci do radzenia sobie  z problemami i wyzwaniami, przed jakimi stają na co dzień w szkole i w domu. Dzieci, poprzez czytanie opowiadań,  rozmowy, gry i  zabawy, będą się uczyły rozpoznawać i wyrażać swoje uczucia, rozwiązywać konflikty w sposób konstruktywny, nawiązywać przyjaźnie i utrzymywać dobre relacje z innymi, a przede wszystkim, jak radzić sobie na co dzień z trudnościami i problemami.

Przyjaciele Zippiego, to międzynarodowy program, który  jest realizowany w wielu krajach na całym świecie. W Polsce został wprowadzony w 2005 r. i uzyskał rekomendację Ministerstwa Edukacji Narodowej. Dotychczas już ponad 200 tysięcy dzieci w szkołach i przedszkolach w całym kraju korzystało z tego programu  i wszyscy są zgodni co do przydatności tego typu zajęć dla małych dzieci. 

Program Przyjaciele Zippiego został zbudowany na założeniu, że jeśli wyposażymy małe dzieci w podstawowe kompetencje społeczno – emocjonalne  i nauczymy je  jak sobie radzić z trudnościami  i problemami – to będą korzystać z tych umiejętności w całym swoim życiu, a szczególnie w okresie dorastania. Przeprowadzane badania ewaluacyjne pokazały, że udział w programie „Przyjaciele Zippiego” pozytywnie wpływa na osiągnięcia szkolne, a także jest pomocny przy przekraczaniu progu szkolnego. 

Uczestnicząc w zajęciach programu „Przyjaciele Zippego” dzieci   zyskują poczucie kompetencji, wiarę w siebie i swoje możliwości, a także rozwijają podstawowe kompetencje społeczne i emocjonalne – co stanowi wspaniały kapitał na całe życie.

Program jest realizowany w 6 częściach, cele poszczególnych części:

  • Część 1: Uczucia
    Doskonalenie u dzieci zdolności rozpoznawania uczuć i określanie strategii
    radzenia sobie z nimi. Rozmawiamy z dziećmi na temat radości i smutku, złości,
    rozdrażnienia, zdenerwowania i zazdrości.
  • Część 2: Komunikacja
    Doskonalenie u dzieci zdolności komunikowania własnych uczuć. Rozmawiamy
    o tym, jak ważne jest słuchanie innych, jasne wyrażanie się, proszenie o pomoc i
    udzielanie pomocy innym
  • Część 3: Przyjaźń
    Doskonalenie u dzieci zdolności nawiązywania przyjaźni oraz radzenia sobie z
    odrzuceniem i samotnością. Dzieci mają okazję zastanowić się nad tym, czym
    jest przyjaźń, jak nie stracić przyjaciela i budować dobre relacje z innymi
  • Część 4: Rozwiązywanie konfliktów
    Doskonalenie u dzieci zdolności rozwiązywania konfliktów. Dzieci określają
    sposoby rozwiązywania problemów i konfliktów, zastanawiamy się i
    rozmawiamy o tym, że nie wolno godzić się na przemoc i krzywdzenie
    kogokolwiek.
  • Część 5: Przeżywanie zmiany i straty
    Doskonalenie u dzieci zdolności radzenia sobie ze zmianą i stratą.
    Najtrudniejszą stratą jest śmierć i utrata kogoś bliskiego. Stwarzamy okazję do
    rozmowy na temat sposobów radzenia sobie w sytuacji zmiany i straty.
  • Część 6: Dajemy sobie radę
    Doskonalenie u dzieci umiejętności wykorzystywania rozmaitych strategii
    radzenia sobie w różnych sytuacjach.

Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Turośni Dolnej

  • ul. Szkolna 2, Turośń Dolna
    18-106 Turośń Kościelna

  • +48 85 65 05 120

  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

2022 Wszystkie prawa zastrzeżone