Klasa I wyraźnie czuje już wiosnę!:) Z początkiem marca uczennice postanowiły posiać rzeżuchę. Wymyśliły, że zrobią to na zasadzie doświadczenia. Wysiały trzy pojemniczki roślinek na wacie, decydując, że jedna z nich nie będzie podlewana, druga zostanie pozbawiona dostępu do światła, zaś trzecia miała dostęp zarówno do światła, jak i wody. Po tygodniu w dwóch pojemniczkach wyrosły nam roślinki, które wyraźnie różniły się od siebie. Ta, która miała swobodny dostęp do słońca i wody była piękna, bujna, gęsta i zielona. Natomiast roślinki bez dostępu do słońca, które regularnie podlewałyśmy nie miały zielonego koloru, tylko żółty, były nędzne i wiele ziarenek w ogóle nie wykiełkowało. Trzeci pojemniczek roślinek, którego nie podlewałyśmy nie wyrósł w ogóle.
Dziewczynki wysunęły prawidłowe wnioski, że rośliny do życia potrzebują: podłoża (wata/ziemia), tlenu, dostępu do słońca i wody. Nie zapomnijmy również o tym, że rośliny potrzebują czułości, którą uczennice obdarowywały je codziennie, dbając o swoje rzeżuchy i zachęcając je do szybkiego wzrostu:)
Po omówieniu eksperymentu uczennice przygotowały w klasie przepyszne drugie śniadanie – zdrowe i kolorowe kanapki z dodatkiem mnóstwa różnych warzyw i naszej rzeżuchy oczywiście!
Anna Nieścierewska – wychowawczyni klasy I